Het is hoog tijd om aan te sturen op een ander criterium. Niet op snelheid, maar op kwaliteit. “Het is tijd om woningpresentaties weer serieus te nemen. Tijd om de woningmarkt te herstellen”, aldus Vincent Hoes. Want het laten liggen van kwalitatief goede woningpresentaties is volgens Vincent niet alleen doodzonde, het is zelfs een gemiste kans. Vincent: “De juiste prijs halen voor de woning die je verkoopt, daar draait het vak een makelaar om. En die krijg je alleen als je de woning optimaal presenteert.” Huiseigenaren willen hun vastgoed verkopen voor het hoogst haalbare bedrag. Daarvoor is een unieke én volledige woningpresentatie noodzakelijk. Dat deze dan een dagje later online staat maakt voor de huiseigenaar niets uit. Vincent: “Als makelaar verkoop je iets kostbaars van een ander. Wij vinden dat je dan verplicht bent die woning zo gelikt mogelijk in de markt te zetten. Dat kost misschien meer, maar levert in de verkoop misschien wel een verschil op.”
Makelaars in Nederland hebben een ruime keuze in mediabedrijven die zich bezighouden met woningpresentaties. En toch is Proland volop bezig met het repareren van gemiste kansen. Vincent: “Extra foto’s maken van een onvolledig huizenreportage. Of visuals plaatsen in een onprofessioneel en gehaast gemaakte fotoserie zodat ze toch nog gebruikt kunnen worden.” En dat is volgens Vincent helemaal niet nodig. “Als makelaars direct hun kansen grijpen hoeft er achteraf ook niks gefixt te worden”, legt hij uit.
Proland groeit en groeit hard. Elke week kloppen makelaars bij ons aan de deur voor een overstap van de grote media partijen naar Proland.